Renung-renungkan

Kita mampu/sanggup membelanjakan duit kita untuk sesuatu yang kita mahukan walaupun harganya mahal tetapi kegunaan/manfaatnya tidak ada/tidak diperlukan...Namun kita tidak mampu/sanggup untuk membelanjakan duit kita untuk sesuatu yang sangat kita perlukan dan memberi manfaat kepada kita tatkala kita susah dan memerlukan... Ramai antara kita mengambil mudah mengenainya dengan pelbagai alasan, namun bila perkara sudah berlaku baru rasa rugi dan menyesal sedangkan pada masa tersebut segalanya telah terlambat...

Rakan-Rakan Ku

My Blog List

Friday, December 2, 2011

^-^ Kemalangan 2 ^-^

kali nie wanie nak kongsi pengalaman yang melibatkan kucing wani dengan sebuah van pekerja...

kejadian nie berlaku beberapa bulan lepas
(lambat update sbb tak ingat)
masa tu time maghrib, semua wanie & fam semua kat dalam rumah, entah masa mana kucing yang bernama Mek Tot tu keluar,
kami semua tak sedar pun,
selalu dia dok dalam rumah ja

tiba2 dengar bunyi kucing menjerit kesakitan
(hanya mak wanie yang dengar tp masa 2 mak wanie tgh solat maghrib)
5 minit lepas tu ada jiran dtg rumah bagi tau Mek Tot kena langgar
kami semua terkejut
ingat dah mati dah sebab kena langgar dengan van...
ya la...kena langgar dengan motor pun boleh mati, tambah la dengan van pekerja kan...

tapi, alhamdulillah sebab Mek Tot patah kaki ja
sedih sangat tengok keadaan Mek Tot masa tu
terus ja bagi makan ubat yang masa dia demam sebelum tu...




walaupun keadaan Mek Tot macam tu
dia tetap nak buang air kat dalam sangkar (rumah) dia kat depan rumah
sedih sangat tengok dia mengesot...
badan dia pun susut sebab kurang makan

tapi...
alhamdulillah... Mek Tot seekor kucing yang kuat semangat
dan akhirnya dia sembuh, kaki dia pun dah baik...
namun...Mek Tot tak boleh beranak, mungkin kecederaan dalam masa kemalangan tu...

sekarang..
Mek Tot dah lincah cergas macam dulu balik...

1 comment:

  1. Khas buat PENCINTA HANDBAGS!
    Koleksi yg menarik & stylo serta tips2 berguna.

    Kunjungi kami di http://mrsladysstylo.blogspot.com/

    TQVM! :)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...